لیست بهترین پماد سوختگی
پمپ برتولینی
اتوماسیون صنعتی چیست؟
آهنگ جدید محمد لطفی به نام «تو»
آموزش کراتینه مو در ایران صورت
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام باب الحوائج
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

پنج روش برای اجتناب درمان آلزایمر فرسودگی شغلی

 

اما باید اشاره کرد که زوال عقل مساله ای کلی تر است که می تواند شامل پارکینسون، آسیب به مغز و آلزایمر باشد. یکی دیگر از مشخصات بارز آلزایمر بروز اختلالاتی در حافظه اپیزودیک یا اتوبیوگرافیکال است که به حوادث زندگی فرد (زمان، مکان، احساسها و دیگر اطلاعات مربوط به آن) مربوط میشود. اخیرا قهوه یا کافئین به عنوان شیوهای برای پیشگیری از دمانس توصیه شده است، چراکه موجب توقف مولکولهایی که عامل بروز این بیماری در سن پیری هستند، میشود. همشهری آنلاین: دانشمندان عنوان میکنند مصرف بلندمدت قهوه میتواند علائم عصبشناسی را در افراد مبتلا به آلزایمر تشدید کند. بیماری آلزایمر در حافظه سمانتیک که به حافظه معنایی نیز معروف است، اختلال ایجاد میکند. میشود. اطلاعات موجود در حافظه سمانتیک به مدت طولانی ثبت و ضبط شده و ماندگار است. ، گفت: در بیماری آلزایمر، قسمتهای مختلف از مغز توسط «انباشت پروتئینی» که در سلولهای مغز صورت میگیرد، باعث تخریب سلولهای مغز میشود.

اگر آسیبهای بیماری آلزایمر قسمتهای عقب مغز را درگیر کند در عمکلرد زبان نیز اختلالاتی به وجود میآید که به آن آفازی گفته میشود. ۴. روش تصویربرداری PET که یکی از آنها هم اکنون در مشهد وجود دارد.برای بررسی پلاک های آمیلوئید بتا و میزان و عملکرد گلوکز در مغز، به این صورت که به مریض FDG یا فلورو دئوکسی گلوکز میدهند که یک نوع گلوکز نشان دار شده رادیواکتیو است و مریض آن را مصرف میکند و بعد هر کدام از قسمتهای مغز عملکرد خود را دارد و بر اساس آن یک مقدار گلوکز را برداشت می کند و ما در PET این عملکرد را با فرد طبیعی مقایسه می کنیم و احتمال آلزایمر را با توجه به کاهش عملکرد و کاهش برداشت این گلوکز بررسی میکنیم. با اینکه زنان به طور معمول در اوائل دهه ۵۰ زندگی وارد دوران یائسگی میشوند، بسیاری از آنها در سنین پایینتر یا به علل طبیعی یا به علت مشکلات پزشکی یا درمانهایی مانند رحمبرداری یائسه میشوند. عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه الله با بیان اینکه حافظه فوری، حافظه اخیر و حافظه دور سه قسمت اصلی حافظه است یادآوری کرد: مهمترین قسمت از حافظه که در بیماران آلزایمری آسیب میبیند، حافظه اخیر است، این افراد، حوادث چند ساعت پیش را فراموش میکنند، اما حوادث سالهای دور را به خاطر سپرده اند.

تمرین فیزیکی. ورزش منظم ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند. همچنین ممکن است تحت تستهای تصویربرداری قرار بگیرید که تغییرات ایجادشده در مغز شما را بررسی و به رد سایر علل احتمالی علائم شما کمک میکنند. به عنوان مثال برخی تغییرات به دلیل عوارض جانبی داروها رخ می دهند و برخی دیگر ریشه در سایر بیماری های احتمالی که فرد به آن ها مبتلا است یا حتی مشکلات شنوایی و بینایی دارند. آب و سایر نوشیدنیهای سالم. عموما از رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان تغذیه ای سالم یاد می شود.‬این رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات و غلات، مقداری ماهی و مقدار بسیار کمی لبنیات و گوشت است.بهتر است بدانید عامل اصلی ایجاد آلزایمر، رادیکالهای آزاد اکسید کننده هستند که با افزایش سن بیشتر تولید می شوند.اگر میخواهید جلو تولید آنها را بگیرید یا تولید آنها را به حداقل برسانید روزی دو تا سه لیوان آب سیب و یا سه تا چهار عدد سیب میل کنید.

سن بیشتر افراد مبتلا، بالای 65 سال است. وی ادامه داد: آلزایمر به سن مربوط است. ۳۰ دقیقه ورزش هوازی در روز برای پیشگیری از بیماری آلزایمر بسیار مهم است. در مقالهای که توسط یان پوتمپا، میکروبیولوژیست از دانشگاه لوئیزویل منتشر شد، محققان کشف کردند که Porphyromonas gingivalis عاملی بیماری زا در پشت پریودنتیت مزمن (معروف به بیماری لثه) در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر است. محققان کشف کردند که یک نوع باکتری به نام ژنژیوایس پورفیرو مانوس (Porphyromonas gingivalis) عاملی بیماری زا در پشت پریودنتیت مزمن (معروف به بیماری لثه) در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر است. اما مکانیسمهای دقیق این عفونت مسئلهای است که محققان هنوز در تلاش هستند تا آن را کشف کنند. آنها ممکن است در انجام مسئولیت های سبک نیز مشکل داشته باشند، مثل غذا درست کردن و یا حمام کردن.6- نداشتن بهداشت: خیلی وقت ها این ویژگی بارزترین علامت ابتلا به بیماری آلزایمر است.

فراموشی موجب کاهش مواد شیمیایی موجود در مغز خواهد شد و کم شدن میزان این مواد موجب می شود که سیگنال ها به درستی انتقال پیدا نکنند. در هر سنی که باشید، حتما نام بیماری آلزایمر یا فراموشی به گوشتان خورده است. مرحله سوم بیماری آلزایمر شدید است که به آلزایمر دیررس نیز معروف است. بیماری آلزایمر دارای 7 مرحله می باشد اما علائم آن را می توان به 3 مرحله اصلی تقسیم کرد که شامل علائم اولیه، میانی و نهایی می باشد. با توجه به مشکلات عدیده ای که بیماری آلزایمر برای افراد مبتلا به این بیماری در پی دارد و موجب اختلالات رفتاری، عملکردی و گفتاری می شود، لازم است تا به مراقبین این افراد توجه و آموزش های لازم ارائه شود. دکتر سید جواد حسینی نژاد در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما به پرسشهای این برنامه درباره بیماری آلزایمر پاسخ گفت. کارشناس برنامه به فرزندان خانوادهها توصیه کرد، پدر و مادرها را از خانههای قدیمی شان خارج نکنید، زیرا این افراد با محیط آشنای قبلی، خاطره و انس دارند، که در حفظ آرامش آنها، بسیار تأثیرگذار است. مایا، نویسنده ارشد این مطالعه اظهار کرد که این اولین تحقیقی است که تجزیه و تحلیل عمیقی از پروفایل های پروتیین و اثرات مولکولی، سلولی و ساختاری بیماری آلزایمر در شبکیه چشم انسان و نحوه مطابقت آنها با تغییرات در مغز و عملکرد شناختی ارائه می دهد.

آلزایمر یک بیماری پیش رونده است که با کاهش خفیف حافظه شروع شده و احتمالا منجر به از دست دادن حافظه و قدرت تکلم می شود. البته این پژهشگران میگویند شروع یائسگی زودرس به معنای این است که کاری برای پیشگیری در برابر زوال عقل نمیتوان انجام داد. آسیب اغلب در ناحیهای از مغز که حافظه را کنترل میکند شروع میشود، اما این روند سالها قبل از اولین علائم شروع میشود. بیمار آلزایمری در شناخت افراد یا اشیای آشنای پیرامون خود و همچنین تشخیص صداها یا شناسایی اشیا با لمس آنها دچار مشکل میشود. بعد از گرفتن تشخیص دمانس باید بدانید که ادامه رانندگی به صلاح شما نیست. به مرور زمان، آلزایمر باعث بروز بیاشتهایی و اختلالات خواب میشود. لحن گزنده وحملات ناگهانی خشم نیز دیده میشود. مرحله 6. در این مرحله، فرد مبتلا به بیماری آلزایمر برای انجام کارهای اولیه نظیر غذا خوردن و لباس پوشیدن نیز به کمک سایرین نیاز دارد. مرحله پنجم: علائم متوسط یا شدید بیماری آغاز میشود. هنگامی که بیمار به مرحله آخر می رسد دچار مرگ بعلت بیماریهای تنفسی که اغلب حدود ۵ تا ۱۰ سال بعد از بروز علایم بیماری رخ میدهد.همانطور که قبل تر ذکر شد این بیماری راه درمانی ندارد و می تونید با استفاده از برخی داروها که پزشک تجویز می کند رشد آن را کمی کند کنید.

در بیماری آلزایمر، اغلب اطرافیان بیمار شکایت دارند و خود بیمار هیچگونه شکایتی ندارد. بنابراین برای تداوم در امر مراقبت، مهم است که با شناخت علائم، فشارهای عصبی و دانستن راهکارهایی جهت تقلیل این فشارها از خود مراقب کرده، ضربههایی را که در این مسیر بر جسم و عواطف شما وارد میشود، کاهش دهید. این نشانه شاید سختترین لحظه برای کسی باشد که یکی از نزدیکانش دچار آلزایمر شده است. بیشک از دست دادن حافظه یکی از علامتهای اصلی بیماری آلزایمر است، اما علائم دیگری نیز وجود دارد که زنگ خطری برای آغاز ابتلا به این بیماری است؛ در این مطلب به آنها اشاره میکنیم. یک برنامه که فرد مبتلا بتواند در آن مشارکت کند و اهداف مراقبتی آیندهی او را مشخص میکند، ایجاد کنید. بسیار حائز اهمیت است که مسائل مالی را برنامه ریزی کنید. یکی از مشکلاتی که اطرافیان فرد آلزایمری را آزار میدهد، توهمهای ناشی از بدبینی است، بی قراری و خروج از منزل نیز از دیگر علائم بیماری آلزایمر است. طب سورنی که یکی از روشهای درمانی طب چینی است هم به درمان آلزایمر کمک میکند.

البته برای همه افراد و بخصوص سالمندان پیش میآید که به طور لحظهای در شناخت اطرافیان خود دچار مشکل شوند و آنها را با هم اشتباه بگیرند، اما اگر فردی برای مثال به دنبال قند به آشپزخانه برود و با نمک برگردد یا قادر به شناسایی چهرهها یا مکانهای آشنا نباشد و در عین حال متوجه بیماری و مشکلات حافظه خود نیز نشود به این معنی است که دچار آلزایمر شده است. در واقع این حافظه مربوط به بازسازی حوادث زندگی در زمان و مکان خاص آن است. فرد سالم ممکن است به طور متوسط پنج تا 9 داده اطلاعاتی را به حافظه کوتاهمدت خود بسپارد، اما اطلاعات سپردهشده در حافظه کوتاهمدت یک فرد مبتلا به آلزایمر دو تا سه و حتی صفر خواهد بود. این مطالعه که در ماه فوریه در مجله Acta Neuropathologica منتشر شد، افزایش قابل توجهی در بتا آمیلویید(نشانگر کلیدی بیماری آلزایمر) در افراد مبتلا به آلزایمر و زوال شناختی اولیه نشان داد. همچنین این بررسی نشان داد زنانی که پیش از ۴۵ سالگی وارد دوران یائسگی میشوند با احتمال ۱.۳ برابر بیشتر ممکن است قبل از ۶۵ سالگی دچار زوال عقل شوند. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Science Alert، طبق آخرین آمار جهانی حدود یکهشتم از افراد دارای ۶۵ سال و بیشتر، دچار آلزایمر میشوند.

دکتر حسینی نژاد گفت: در آمریکا حدود ۲۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال، به درجاتی مبتلا به بیماری آلزایمر هستند، این آمار در افراد بالای ۸۵ سال به ۴۰ درصد افزایش مییابد. متخصص امراض پیری یک فرد حرفهای است که در جنبههای بیولوژیکی، روانشناسی و اجتماعی دوران سالمندی تخصص دارد. این متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری آلزایمر به طور معمول به یک زمینه مستعد ژنتیکی و همچنین عوامل محیطی، برای بروز خود نیازمند است. این حرکات ارادی شامل تمام کارهایی است که از کودکی آموختهایم. شایعترین علائم آلزایمر شامل مشکلات حافظهای است. نتایج این تحقیق در نشریه ACS Omega منتشر شده است. آپاتی زمانی است که فرد دچار بیاعتنایی میشود و میل و انگیزه خود را به بیرونرفتن، ملاقات با دیگران، انجام فعالیتهای روزمره و لذتبخش سابق را از دست میدهد و در عین حال مهمترین مشخصه آلزایمر یعنی مشکلات حافظه را نیز بروز میدهد. زوال عقل یک بیماری خاص نیست و در حقیقت، اصطلاحی عمومی برای کاهش توانایی ذهنی است؛ به اندازهای که در زندگی روزمره تداخل ایجاد کند. تا جایی که میتوانید در مورد بیماری یاد بگیرید و در برنامههای آموزش پرستار شرکت کنید. بسیار حائز اهمیت است که این افراد تا حد ممکن مهارتهایشان را حفظ کنند.

اما اگر فردی نتواند به یاد بیاورد که یک هفته چند روز است یا قادر به شمردن و یادآوری نام پایتخت کشورها نباشد یا به خاطر نیاورد در چه سالی و در چه محیطی مشغول به کار بوده است از علائم آلزایمر است. دکتر تیفا یکتانژاد دارای مدرک فوق تخصصی آلزایمر در این کلینیک مشغول به فعالیت هستند و از مراجعان محترم توسط تست مخصوص ارزیابی تخصصی حافظه و شناخت به عمل میآید. آماری نگران کننده حاکی از آن است که در ایران بیش از 400 هزار نفر مبتلا به آلزایمر هستند. یک مطالعه جدید نشان میدهد که یک آزمایش خون میتواند پروتئینی که در مغز های افراد مبتلا به آلزایمر تجمع میابد نزدیک به بیست سال قبل از ظهور علائم ، شناسایی کند.این مطالعه نشان داد که این آزمایش خون در تشخیص تجمع پروتئین های بتا آمیلوئید در مغز حتی نسبت به استاندارد طلایی فعلی که یک اسکن مغزی PET میباشد ، حساس تر است. افرادی که دچار آلزایمر میشوند معمولا بعد از چند وقت قدرت تشخیص دوستان و عزیزان خود را ندارند. کسانی که به زوال عقل و آلزایمر دچار هستند، معمولا وسایل خود را گم میکنند همچنین فرایند جستوجو و پیدا کردن وسایل گم شده برایشان بسیار سخت خواهد شد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.