لیست بهترین پماد سوختگی
پمپ برتولینی
اتوماسیون صنعتی چیست؟
آهنگ جدید محمد لطفی به نام «تو»
آموزش کراتینه مو در ایران صورت
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام باب الحوائج
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

طرز تهیه پوسته زرد


نصف لیوان

1 لیوان گلاب

در صورت تمایل زعفران را روی آن قرار دهید

100 گرم هی

1 قاشق چایخوری عصاره هل یا عصاره هل

طرز تهیه صدف زرد

گام اول

برای درست کردن یک شیل زرد دوست داشتنی ابتدا برنج را تمیز کرده و می شوییم و از شب قبل می شوییم و برای زعفران آب پز بهتر است با یخ بجوشانیم تا بهترین رنگ را بگیرد.

فاز دوم

در این زمان داخل قابلمه ای به اندازه مناسب آب می ریزیم و روی اجاق می گذاریم تا بجوشد سپس برنج خیس خورده را داخل آن می گذاریم و صبر می کنیم تا دانه های برنج شکفته و باز شوند.

کلاس سوم

در این فاصله روی برنج را جدا می کنیم تا پوست زرد آن زیبا شود، پس از له شدن کامل دانه های برنج زعفران را اضافه کرده و هم می زنیم تا رنگ برنج به رنگ زعفرانی در بیاید.

مرحله چهارم

سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا دانه های شکر کاملا حل شود سپس کره را به همراه جوهر هل یا عصاره هل اضافه کنید و در آخر خلال بادام خیس خورده را اضافه کنید.

مرحله پنجم

همه مواد را با هم مخلوط می کنیم و دم می کنیم و نیم ساعت صبر می کنیم تا قواره طلایی دم بکشد و آماده شود سپس در ظرف سرو می گذاریم و میل می کنیم.

دستور العمل کدو حلوایی

وقتی دانه های برنج نرم شد ابتدا زعفران را اضافه کنید، وقتی برنج قرمز شد شکر را اضافه کنید، چون شکر مانع از رنگ آمیزی زعفران برنج و سفید شدن دانه های برنج می شود، مراقب باشید هنگام اضافه کردن شکر، آن را روشن کنید. پوست زرد مرطوب است، می توانید از مخلوط کره و روغن زیتون یا هر کدام به تنهایی استفاده کنید، برای طعم بهتر، مقداری خلال بادام و مقداری گلابی که می خواهید در پوست زرد بریزید، بیاورید.

مطالعه بیشتر: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-شله-زرد-زعفرانی/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.