لیست بهترین پماد سوختگی
پمپ برتولینی
اتوماسیون صنعتی چیست؟
آهنگ جدید محمد لطفی به نام «تو»
آموزش کراتینه مو در ایران صورت
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام باب الحوائج
چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

ییلاق دیلمان برای بزرگ شدن چیست؟

 

در زیر سمت شرق کوههای البرز و در برابر صحراهای پهناور آسیا یکی ازبزرگترین شاهکارهای معماری ایران با تمام شکوه و عظمت خود قد برافراشتهاست. در برخی روایتها درباره روز افتتاح این پل آمده است که به دستور رضاشاه سرمهندس اتریشی این پل موظف شد تا در هنگام عبور اولین قطار زیر پل قرار بگیرد تا در صورت تخریب پل، اولین شخص کشته شده از این حادثه خود او باشد. این بنا در اواخر دوران پهلوی اول در میان باغی بزرگ باشیوه معماری اروپایی ساخته شدهاست، سنگهای مرمر سفیدرنگ در تزیینات خارج بنا و ستونها و مجسمه حیوانات بکار رفته به این کاخ جلوهای ویژه بخشیدهاست. در اواخر خرداد و اوایل تیر نیز شقایقها شکفته میشوند. در این جنگل رودخانهی گرمارود نیز جریان دارد و چشمههای فراوانی این سو و آن سوی بلیران به چشم میخورد. این میوههای خوشمزه برای درختان و بوتههای وسط جنگل هستند و به همین خاطر طعمی عالی دارند. این غذاهای خوشمزه ابتدا با عطرشان دلتان را میبرند و پس از آن با طعم بینظیرشان شگفتزدهتان خواهند کرد. بابل همسایهی شرقی آمل است و این شهر از غرب به نور میرسد. اما رزرو ویلا در آمل به کمک سایت جاباما این فرصت را برای شما فراهم میکند که اقامت دلچسبتری را در این شهر داشته باشید. پوشش گیاهی بقایای این قلعهها را در خود مخفی کرده است و آثار به خوبی قابل دیدن نیستند اما اگر مشتاق باشید مردم محلی به شما کمک میکنند تا آنها را ببینید. برای اجاره ویلا شمال و دسترسی بهتر به جاهای دیدنی ماسوله هم میتوانید روی کمک اتاقک حساب کنید. اجاره ویلا آمل اولین اولویت مسافران در سفر به آمل محسوب میشود. بهترین زمان سفر به دشت لار چه فصلیست؟ جاده اسالم به خلخال یک مسیر رویایی است و سفر به جاده اسالم، یکی از بهترین مسافرتهای زندگی شما خواهد بود.

در ۱۲ کیلومتری مسیر اسالم به خلخال در نزدیکی روستای «دریاچه تاشون»، یک جاده فرعی وجود دارد که شما را به یک آبشار زیبای ۳۰ متری به نام آبشار دریابن یا آبشار ناو میرساند. آبشار لوه در ۵ کیلومتری جاده مشهد به گلستان و در نزدیکی روستایی با همین نام قرار گرفته است. در سفر به آمل تا میتوانید تمشک، توت فرنگی و زرشک بخرید. دشت های پرگل و مناظر چشمگیر جنگل الیمستان ازجمله دلایل طبیعت گردان برای سفر به روستای الیمستان هستند. برای تماشای مناظر زیبای رامسر، روستای گرسماسر بهترین گزینه است چون این روستا بلندترین نقطه جنگل دالخانی میباشد. با این حال، از همان ابتدا، باید حساب جنگل تالش را از جنگلهای دیگری که تاکنون دیدهاید جدا کنید. بهارِ آمل را باید از نزدیک ببینید. این پارک ۷۰ هکتاری نزدیک امامزاده عبدالله که یکی از مهمترین جاذبههای مذهبی آمل است، قرار دارد. این آتشکده را در خیابان طبرسی و کوچه آتشکده میتوانید پیدا کنید. قدیمیترین پل ساخته شده روی رودخانه هراز در شهر آمل پل دوازده چشمه نام دارد. اگر از جادههای فیروزکوه و هراز بهسمت مازندران و روستای لاویج میروید، از خروجی غربی شهر آمل به جاده چمستان وارد شوید. هرچه از سیاهکل دور میشوید و در دامنه کوهها بالا میروید، خانههای قدیمی و روستایی بیش تری توجه شما را جلب خواهد کرد. کلبههای کنار جاده و خانههای اجارهای در روستاهای حاشیه اسالم در اطراف خلخال و همچنین اقامتگاههای بومگردی زیادی در این مسیر وجود دارد که میتوانید در آنها اقامت داشته باشید. جمعیت این روستای شمالی براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395برابر با 66 نفر بوده است. بخش مسکونی آن شامل خانهها و ویلاهایی است که گفته شده بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. بافت بومی خانهها با دیگر زیباییهای روستای ناو دست به دست هم دادهاند تا خاطرهای خوش در ذهن شما به جا بگذارند.

ارتفاع روستا از دریا دو هزار متر است و تحتتاثیر اقلیم کوهستانی قرار گرفته و همین امر سبب شده است تا زمستان در این روستا بسیار سرد و تابستان معتدل و خنک باشد.روستای کوهپایهای گرسماسر، با بافت مسکونی پراکنده در شیبی ملایم استقرار یافته است. کلیسای آنتوان مقدس در محوطه ساحلی هایکاشن قرار گرفته و همچنین آبشار آب پری نیز از دیگز جذابیت های این منطقه می باشد که گردشگران را به سمت خود می کشاند. گردشگران علاوه بر تماشا زیبایی های آبشار لونک رشت می توانند از مناظر طبیعی و منحصر به فرد اطراف آن همچون چندین رودخانه خروشان که از جذابیت خاصی برخوردار هستند نیز بازدید کنند. مسیرهای مختلفی برای رفتن به دشت لار وجود دارد که از جمله آنها می توان به مسیر منطقه لواسان بزرگ یا گردنه ایرا، مسیر جاده آبعلی و عبور از سه راهی پلور و مسیر روستای گرمابدر از توابع شهرستان شمیرانات را نام برد. پس بهترین زمان برای رفتن به مناطق جنگلی مانند آبشار آب پری رویان فصل تابستان است. بنابراین قبل از رفتن به جاده مطمئن شوید که بنزین کافی دارید. همین دو دشت به تنهایی برای جذب هر مسافری کافی خواهند بود. سرانجام سفر به جاده اسالم، شهری در جنوب اردبیل خواهد بود. علاوه بر این، اگر در سفر به آمل دنبال مراکز خرید مدرن میگردید، به خیابان هراز و سبزه سربزنید.

آبشار لونک در جاده سیاهکل - دیلمان یکی از جاذبه های طبیعی است که گردشگران می توانند در هیاهوی برخورد آب و صخره، تجربه ای از یک روز تابستانی خنک را داشته باشند. وی می گوید: گاز صنایع و نیروگاه های استان قطع شده و در صورت تداوم افت فشار، مجبور به قطع گاز ادارات نیز خواهیم بود. آمل نیز مانند سایر شهرهای شمالی کشور دارای ویلاهای بیشمار و اقامتگاههای متنوع جهت اسکان است. جنگل تالش واقع در مسیر اسالم به خلخال دارای 150 گونه درختی است که 36 گونه آن بومی بوده و در جنگلهای سایر مناطق دیده نمیشود. ییلاق لرزره درست وسط جاده اسالم به خلخال و خیلی نزدیک به جاده اصلی قرار دارد و در فصل تابستان که بهترین زمان سفر به جاده اسالم به خلخال است، آب و هوایی فوقالعاده مطبوع دارد. یکی از جاذبههای گردشگری در مسیر سفر به جاده اسالم، دشت سبز بزرگی با گلهای رنگارنگ به نام ییلاق لرزره است. در کف تاریک جنگل و در کنار درختان میتوان انواع قارچهای رنگارنگ و بعضا سمی را یافت که بسیاری از آنها خواص دارویی و صنعتی مهمی دارند. در این مسیر هیچ چیزی از طبیعت بکر را از دست نخواهید داد؛ دشتهای زیبا، کوه، چشمه، درخت، گلهای شقایق، گونههای جانوری، غذاهای محلی، آب و هوای بی نظیر، دریا، ساحل و هر آنچه از طبیعت انتظار دارید در این مسیر یافت میشود. از ابتدای این جاده فرعی تا فیلبند تنها 30 کیلومتر فاصله دارید. جاده اسالم به خلخال حدود 70 کیلومتر است و با سرعت مجاز، یک مسیر ۱ ساعت و اجاره ون برای شمال بدون راننده نیمه خواهد بود. در فصل بهار که هوای معتدل و بارانهای بهاری را انتظار داریم، در جاده اسالم به خلخال هوا بسیار خنک و معمولاً بارانی و گاهی مه آلود است.

بنابراین میتوانید انتظار دیدن گونههای جانوری مانند آهو، بز کوهی و ببر را در این جنگل داشته باشید. تاریخ ساخت این پل به دوره شاه عباس صفوی باز میگردد. تاریخ دقیق ساخت این قلعه در هاله¬ای از ابهام قرار دارد ولی آن را به قرون اسلامی (قرن سوم) نسبت می دهند. مساله ای که از طرفی موجب شده تا توسعه و سرمایه گذاری که در استان ها و شهرهای گردشگرپذیر صورت گرفته در این استان به چشم نخورد و از طرفی باعث بکر ماندن و تخریب کمتر طبیعت و جاذبه های گردشگری این خطه شده است. یکی از جاهای دیدنی استان گیلان جنگل گیسوم میباشد. زیبایی جنگل های دیدنی استان گلستان، با وجود آبشارهایی که در خود دارد، دو چندان می شود. وجود این دو جاذبه طبیعی در کنار هم، از جاذبه های کمیاب در کشور پهناور ایران محسوب می شود. این روستا در جنوب غربی شهرستان بابل و در شرق رودخانه هراز و اقع شده است. این شهر در دوران علویان و زیاران پایتخت ایران بوده و از مهمترین شهرهای کشور در دوران اشکانیان بوده است. این شهر کارخانههای مواد شوینده و بهداشتی نیز دارد و با حضور کارخانههای برند محصولات لبنی، بازار کار خوبی برای اهالی آمل و محلههای اطراف به وجود آمده است. بازار چهار سوق یا بازار قدیم که به پایین بازار نیز معروف است، محل خوبی برای معاشرت و آشنایی با خصوصیات مردم آمل محسوب میشود. در فصل پاییز نیز یکی از بدیع ترین صحنه ها در دشت دریاسر شکل می گیرد؛ میلیون ها برگ که از درختان خود جدا می شوند در فضا معلق شده و به زمین می ریزند و زمین را با رنگ های گوناگون خود فرش می کنند.

این دریچه با دسترسی عالی می تواند لذت بازدید از آبشار را برای شما بیشتر کند. امکانات گردشگری و تفریحی مختلفی در این منطقه وجود دارد و از میان آنها میتوان به اقامت شبانه در کنار رودخانه تجن و در دهکده آرامش، قایقرانی، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی، پدالرو در اسکله شیرینرود، ماهیگیری و همچنین بازدید از خود سد اشاره کرد. آب این درهها به شاخۀ شرقی رودخانۀ جاجرود و رودخانۀ افجه و سد لتیان میریزد. این مراسم نمادی برای مبارزه با کمآبی است. برای اجاره اقامتگاه در آمل گزینههای بسیاری پیش روی شما قرار دارد. اجاره ویلای لوکس مستلزم پرداخت هزینه بیشتری نسبت به اجاره ویلاهای معمولی در آمل است. هر زمان که دلتان خواست یک منظره بسیار عالی و بکر تماشا کنید، برای اجاره ویلا در لفور اقدام کرده و از امکانات رفاهی سد لفور دیدن کنید. پارک ملی لار که قسمتهایی از آن در استان تهران و قسمتی دیگر از آن در استان مازندران قرار دارد، دریاچه سد لار و کوه دماوند هم در محدوده این پارک قرار دارند. این مورد نه تنها در این سفر، بلکه در تمامی سفرهایتان مورد اهمیت است. پس از گذشت ۷۰ سال این پل هنوز به قوت خود باقی است و علاوه بر اینکه اهمیت ویژه ای در صنعت حمل و نقل ایران دارد یکی از جاذبه های آن منطقه هم به حساب میآید. این بنا به لحاظ فرهنگی و تاریخی اهمیت فراوانی دارد و هم اکنون بازدید از آن برای عموم آزاد است. با این حال، در اواخر شهریور و مهرماه دوباره هوایی خنک و مطبوع شهر را در برمیگیرد.

اواخر خرداد ماه دشت لار پوشیده از گلهای شقایق میشود که بسیاری برای دیدن گلها و عکس انداختن به این منطقه میآیند. سرویس سبک زندگی فردا: استان مازندران یکی از استانهای زیبا و سرسبز واقع در شمال کشور و از دیدنیترین مناطق ایران به شمار میرود.به نقل از ستاره این استان علاوه بر طبیعت زیبا و بکر، دارای آثار باستانی و کهن فراوانی است، تکتک شهرستانها و شهرهای این استان دارای طبیعت خارقالعاده، آب و هوای معتدل و مناظر دیدینی هستند. در این روستای ییلاقی و زیبا تعدادی رستوران وجود دارند که جزء بهترین رستوران های فیلبند به شمار می روند و در این بخش می خواهیم به معرفی یکی از آن ها بپردازیم. رستوران حاج حسین در جاده هراز و حوالی آمل است. بنابراین در سفر به آمل حتما به جوار این کوهستان بروید و از آبشار یخی، دشتهای پر از گل، آبگرم طبیعی و چشمههای جوشان آن بازدید کنید. آبشار لُوِه و آبشار پاسنگ از دیگر آبشارهای زیبای این منطقه هستند. از دشتهای سرسبز و جنگلهای انبوه گذر کنیم و از آبشارهای خروشان انرژی بگیریم. پلور منطقهای است که کوهنوردان از آنجا برای صعود به قلهها گذر میکنند. برای گذر از این تنگه باید پاها را به آب بزنید. از دیگر ویژگیهای این دشت تماشایی و جذاب آب و برق و پوششدهی تلفن همراه است. پس بهتر است دوربین عکاسیتان را با خود به همراه بیاورید. این مسیر پله به پله جاذبه است که هرکدام زیبایی منحصربهفرد خود را دارند.

Free photo slowly flowing river in tropical rainforest at costa rica برخی از قلههای اطراف فیلبند بالای سههزار متر ارتفاع دارند و این عدد برای کوهنوردان حرفهای بسیار جذاب است. مکان های دیدنی همچون حمام تاریخی یوش و آرامگاه کیاداوود در این منطقه قرار دارند. هر کدام از روستاهای آمل طبیعتی منحصربهفرد دارند که کمتر دستخوش تغییر شدهاند. قطعا این روستا با مناظری زیبا و طبیعتی سرسبز، نظر هر بینندهای را به خود جلب میکند. سپس به روستای اسپیلی می رسید که از طبیعتی زیبا بهره می برد. عسل محله به روستایی زیبا و خوش آب و هوا که از توابع خرم آباد شهرستان تنکابن می باشد. دیوار طبقه دوم ارگ نیز شکاف برداشته و به سمت بیرون قلعه متمایل شده است و امکان سقوط آن می رود. با اتوبوس از پایانهی مسافربری شهرتان به پایانهی فیروزی آمل خواهید رسید که بزرگترین پایانه مسافربری شمال کشور نیز به حساب میآید. اینجا بزرگترین نعمت خدا یعنی آب به وفور پیدا میشود فقط مراقب باشید که آب را آلوده نکنید که منبع رفع تشنگی حیوانات و گیاهان بسیاری است. این منطقه یکی از بزرگترین و خالصترین کلونیهای میش و قوچ را در خود جای داده است و این حیوانات بهنوعی نماد پارک ملی محسوب میشود. پیک نیک در این جنگل آنقدر به دل میچسبد که تا آخر عمرتان این خاطره از یادتان نمیرود. «توشن» در لغت نامه دهخدا به معنی کم شدن آب است گفتنی است که براساس سرشماری سال ۱۳۸۵جمعیت روستای «توشن» ۷۹۸ نفر و حدود « ۲۰۹ خانوار» بوده است . اما هر چه به تابستان نزدیک میشویم، هوا رو به گرمی و شرجی شدن میرود. چراکه با چیدن آنها از ریشه باعث نابودی و کم شدن این گیاهان پرفایده خواهید شد.

این بنا در سال ۱۳۸۸ بهعنوان «موزه مردمشناسی شهر آلاشت» بهطور رسمی افتتاح میشود. رودخانه هراز از وسط شهر آمل رد میشود، به همین دلیل برای عبور و مرور پلهای زیادی روی این رودخانه ساخته شده است. آب خنک این آبشار جان میدهد برای آبتنی در تابستان! اگر صخرهنورد حرفهای هستید، جنگلنوردی در مسیر سفر به جاده اسالم میتواند برای شما بسیار لذتبخش باشد. اگر عشق سرعت و رقابت هستید، کارتینگ یک گزینه عالی به حساب میآید. عالی برای تمام فصول . یکی از زیباترین مناظر را در فصول بهار و تابستان به گردش گران و طبیعت دوستان نوید میدهد.این منطقه به طلای سبز ایران مشهور است و دارای مه غلیظ و جنگلهای سرسبز و انبوه میباشد.این جنگلها محل رویش گیاه "الیما" ست که دراردیبهشت ماه رشد میکند. ییلاقها همیشه یکی از جذابترین بخشهای گردشگری هستند و مکان مناسبی برای گذراندن وقت در طبیعت در فصول گرم سال محسوب میشوند. چشمه آب گرم اشکرگرما. از لوازم ضروری که باید حتما در بازدید از دشت لار به همراه داشته باشید میتوان به لباس مناسب فصل، کفش مناسب، عینک آفتابی، کلاه آفتابگیر، کرم ضد آفتاب، آب آشامیدنی، قمقمه آب، یک وعده غذای قابل حمل، میان وعده، فلاسک چای، داروهای شخصی و عمومی، تلفن همراه، شارژ موبایل، پاور بانک، کولهپشتی و کیسه زباله اشاره کرد. حتما از کلاه و ضد آفتاب استفاده کنید تا آفتاب تند و تیز تابستان آمل به پوستتان آسیب نزند. برای رسیدن به این مرکز باید ابتدا به خیابان هراز آمل بروید و سپس در حد فاصل آفتاب ۲۸ و ۳۰ به مقصد برسید. پوشش گیاهی پارک تنها به درختان بلوط محدود نمی شود بلکه گونه هایی همچون ممرز، انجیلی، توسکا و افرا از جمله درختان و گیاهان موجود در این پارک هستند که در میان آنها ما می توانیم گونه های نادر زیستی را نیز مشاهده کنیم.

عده ای معتقدند که در زمان های قدیم برای اینکه اموالشان را از دست غارتگران و دزدان در امان نگه دارند، آنها را در قلعه مخفی می کردند. جایی که در روزگاران گذشته، تفرجگاه شاهان قاجاری از جمله ناصرالدین شاه بوده است. آبشار چلندر در ۱۸ کیلومتری جاده نوشهر به نور، در جنگلهای انبوه جنوب شرقی روستای چلندر قرار دارد و از جمله جاهای دیدنی نوشهر به شمار میآید. طبیعت بکر و کوهستانی که آبشارهای پرآبش نوید زندگیِ نو را میدهند و جنگلهای انبوه آن هوای پاک را به شما هدیه میکنند. اسالم زیبایی خود را مدیون درختان و ییلاقهای خلخال است که در فصل تابستان و بهار میتوانید از آب و هوای خنک و مطبوع و طبیعت بکر آن لذت ببرید. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی گیلان درباره منطقه ای بکر بنام ییلاق دیلمان که تفرجگاهی خانوادگی در استان گیلان است سخن خواهیم گفت در ادامه با تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر درباره این منطقه ای دنج بدانید. این بنای تاریخی برای علاقهمندان به تاریخ و معماری بسیار ارزشمند است. در این میان مجموعه ورزشی تفریحی پلور در دست ساخت است که با معماری جالب خود که همانند تخته سنگ غول پیکر میباشد، گردشگران و کوهنوردان را به خود جذب خواهد کرد. اما با شروع پاییز، بارش باران امان شهر را میبرد و این شهر را زیبا و رمانتیک میکند.

این روستا که در 10 کیلومتری شمال سرعین قرار گرفته است، با حفظ حال و هوای بومی و محلی خود یک جاذبه گردشگری بسیار زیبا محسوب میشود. جنگل گلستان به لحاظ چشمه نیز حرفهای زیادی برای گفتن دارد و چشمه دوشان، سردارخانه، جانو، گلستان، و گلشن در کنار چشمه کرکولی، از مهمترین چشمههای این جنگل به شمار میآیند. آمل در زمستان نیز اغلب برفی است و هوا رو به سردی میرود. در مسیر سفر به جاده اسالم، تفریحات سالم زیادی را میتوانید تجربه کنید و هیجان بیشتری به سفر خود ببخشید. گردنه الماس یکی دیگر از جاذبههای گردشگری مسیر سفر به جاده اسالم است. این کاروانسرا در زمان صفویه محل استراحت کاروانهایی بود که از دیلمان به لاهیجان میرفتند. در حاشیه جاده هراز، منطقهای زیبا به نام دشت گل زرد وجود دارد که به دلیل وجود فرشی از گلهای زرد و سفید بهاری، به این نام مشهور شده است. عکاس: محسن ایمانیتلهکابین نمک آبرود در سال ۱۳۷۲ به بهردهبرداری رسید و یکی از جذابترین تفریحهای نمک آبرود است که امکان صعود به قلههای زیبا و تماشای چشم اندازهای دیدنی جنگل و دریای خزر را برای علاقهمندان فراهم میکند. ماسال در دل خود غارهای باستانی، زیارتگاه ها، چشم اندازهای زیبایی دارد و همین امر آن را به یک مکان بی بدیل برای ییلاق تبدیل می کند. رود از میان جنگل ها می گذرد و سپس به این رودخانه می ریزد. این روستا در فاصله ۲۰ کیلومتری از جنوب غربی چمستان قرار دارد و فاصله کوتاهی تا جنگلهای کشپل دارد.مسیر دسترسی به روستای لاویج از نور، از جاده چمستان در جنوب این شهر آغاز میشود.

همه ما بارها اسم شهر زیبای آمل را شنیدهایم. وقتی به استان سرسبز و زیبای گلستان می رسیم همه شما را دعوت می کنند تا به بازدید از آبشارهای نهفته در دل کوههای البرز بروید.نکته ی جالبی که در خصوص استان گلستان وجود دارد این است که در این استان هم جنگل های سرسبز و دریا را خواهید دید و هم می توانید به مکان های نیمه بیابانی و خشک سری بزنید. پارک جنگلی گیسوم در مرز استان گیلان قرار دارد و میتوان گفت نمایانگر انتهای این استان است؛ پارکی جنگلی با درختان سرسبز و بلند که به زیبایی در کنار جاده منتهی به دریای خزر روییدهاند. فاصله تهران تا فیلبند در حدود ۱۷۰ کیلومتر است؛ اما پیچوخمهای جاده فرعی کوهستانی این روستا باعث میشود پیمودن آن حدود چهار ساعت زمان ببرد. خوشبختانه سیاهکل به دلیل داشتن جاذبههای دیدنی متنوع پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری است همین گردشگر پذیر بودن سیاهکل باعث شده است تا اقامتگاههای متنوع و متعددی نیز جهت میزبانی از مسافران و گردشگران در این شهر فراهم شود. در این منطقه علاوه بر زیبایی بیاندازه، میتوانید از کباب تازه نیز لذت ببرید. این پارک حدود 600 کیلومتر مربع مساحت دارد و در 35 کیلومتری نوشهر واقع شده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.