عوامل حیاتی بهره برداری و نگهداری خودرو
آهنگ جدید مهدی یراحی به نام «فراموش کردم حوا هم آدم بود»
آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «تو نور چشمی تو گل عشقی چه خوبه عطر تنت»
بهترین روش برای سرخ کردن بادمجان با کمترین میزان جذب روغن
بهترین تمرین هایی که در بدنسازی با دمبل می توان انجام داد؟
موتور الکتریکی چیست؟ انواع موتورهای الکتریکی
پنجشنبه ۱۵ شهریور ۰۳

بهترین روش برای سرخ کردن بادمجان با کمترین میزان جذب روغن


بادمجان یکی از پرمصرف ترین سبزیجات در آشپزی ایرانی و در کل دنیاست و معمولاً به صورت سرخ شده است. اما بافت نرم بادمجان روغن زیادی را جذب می کند. این جذب بالای روغن برای سلامتی مضر است و برخی افراد نیز به همین دلیل کمتر از بادمجان در رژیم غذایی خود استفاده می کنند. در این بین راه حل هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها میزان مصرف روغن را به کمترین میزان ممکن کاهش داد. در این مقاله از سرویس آشپزی مجله کروش به بهترین روش های سرخ کردن بادمجان با حداقل جذب روغن می پردازیم. همچنین نکاتی را قبل و در حین بادمجان سرخ شده به شما می دهیم.

نکاتی که باید قبل از سرخ کردن بادمجان رعایت کنید

از بادمجان تازه در پخت و پز استفاده کنید. اگر بادمجان کهنه و پژمرده باشد روغن بیشتری جذب می کند.

تخم مرغ را با روغن سرخ کنید. زیرا این روغن ها در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. روغن های دیگر به دلیل حرارت زیاد مواد مضر تولید می کنند.

وقتی بادمجان ها سرخ شدند شعله گاز را زیاد کنید. سرخ کردن بادمجان ها روی حرارت کم توانایی جذب روغن آن ها را افزایش می دهد.

پس از سرخ شدن بادمجان ها، آنها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس فریز کنید یا استفاده کنید. زیرا بادمجان پس از سرخ شدن مقداری روغن در خود نگه می دارد و پس از مدتی آن را برمی گرداند.

قبل از سرخ کردن، بادمجان را آماده کنید

خیساندن بادمجان در آب نمک یا پاشیدن نمک قبل از سرخ کردن، توانایی جذب روغن آن را تا حد زیادی کاهش می دهد. هر چه بادمجان ها مدت طولانی تری در آب نمک خیسانده شوند، احتمال جذب روغن آن ها کاهش می یابد. می توانید بادمجان را یک شب در آب نمک خیس کنید. اما آب نمک نباید خیلی غلیظ باشد. زیرا این احتمال وجود دارد که بادمجان پس از سرخ شدن همچنان طعم شور خود را حفظ کند.

برای سرخ کردن بادمجان کم چرب این نکته را در نظر داشته باشید: اگر بادمجان های شما نازک هستند، بهتر است بعد از پوست کندن آن ها را از وسط نصف نکنید. آنها را به درستی سرخ کنید. این روش در کاهش جذب روغن بسیار موثر است.

یکی از بهترین روش های سرخ کردن بادمجان این است که با برس بادمجان را کمی روغن کرده و در تابه سرخ کنید.

ماساژ دادن و مالیدن آب گوجه فرنگی روی سطح بادمجان قبل از سرخ کردن می تواند به کاهش جذب روغن کمک کند. در این صورت طعم بادمجان تغییر نمی کند.

پس از شستن و آبکش کردن، می توانید بادمجان را حدود 30 دقیقه در آفتاب قرار دهید. دو طرف آن را در آفتاب قرار دهید تا بادمجان خشک شود. وقتی روغن در تابه گرم شد، به سرعت.

چگونه نمک را از بادمجان پاک کنیم؟

اگر بادمجان ها را به مدت طولانی در آب غلیظ نمک قرار دادید و شور شد، می توانید قبل یا بعد از سرخ کردن بادمجان ها را به مدت 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس آنها را آبکش کرده و روی بادمجان ها آب فراوان بریزید. در این صورت بهتر است به غذای اصلی نمک اضافه نکنید.

بهترین روش برای سرخ کردن بادمجان با حداقل جذب روغن

روش اول: بادمجان را با سفیده سرخ کنید

به این ترتیب بادمجان ها را پوست بگیرید و تکه تکه کنید. حداقل 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید. سپس بادمجان ها را آبکش کرده و بشویید تا شوری آن گرفته شود. بگذارید بادمجان ها خشک شوند و آب خود را از دست بدهند. اگر عجله دارید، با یک حوله نخی بدون پرز خشک کنید.

در ظرفی جداگانه سفیده ها را با همزن بزنید تا کاملا باز شود و گلوله نشود. سپس برس را به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و یک لایه نازک روی سطح بادمجان بمالید.

. روغن را در ماهیتابه گرم کنید بعد از آغشته کردن تخم مرغ ها به سفیده، آن ها را در تابه سرخ کنید. نگران بوی سفیده تخم مرغ نباشید. زیرا سفیده تخم مرغ روی طعم و بوی تخم مرغ سرخ شده تاثیری ندارد.

روش دوم: بادمجان را با ماست سرخ کنید

به این ترتیب بعد از خیس کردن بادمجان ها در آب نمک و آبکش کردن، به جای سفیده تخم مرغ از ماست مخلوط یا شیر استفاده کنید. سپس آنها را در کمی روغن سرخ کنید.

روش سوم: برنج را در آب جوش بریزید.

یکی از بهترین راه‌ها برای تفت دادن بادمجان، خیس کردن آن در آب نمک به مدت حداقل 30 دقیقه است. آنها را آبکش کنید و روی آنها آب بریزید. به مقدار لازم آب در تابه بریزید و بگذارید بجوشد. بادمجان ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس آنها را آبکش کنید. آب اضافی بادمجان ها را خالی کرده و سرخ کنید. در این صورت بادمجان ها کمی آب پز می شوند اما طعم آن ها تغییر چندانی نمی کند.

روش چهارم: بادمجان سرخ شده را در آب جوش بریزید.

روش دیگر برای سرخ کردن بادمجان و گرفتن روغن بیشتر، له کردن بادمجان است. حداقل 30 دقیقه در آب نمک قرار دهید سپس بادمجان را تمیز و خشک کنید. تابه را روی حرارت قرار دهید و وقتی روغن داغ شد بادمجان ها را سرخ کنید. بادمجان های سرخ شده را در آبکش بریزید و بشقاب یا ظرفی زیر آن قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

یک قابلمه آب روی اجاق بگذارید و بگذارید بجوشد. سپس ظرفی که بادمجان های سرخ شده را در آن ریخته اید در آب داغ قرار دهید. کمی صبر کنید و آبکش را بردارید. در این صورت روغن باقی مانده در بادمجان ها را به آب داغ اضافه می کنند. کمی صبر کنید تا آب از بادمجان ها خارج شود.

راه پنجم: از زردچوبه استفاده کنید

از زردچوبه برای سرخ کردن بادمجان با حداقل جذب روغن استفاده کنید. در این روش بادمجان ها را پوست بگیرید و در ماهیتابه ای روی آتش بچینید. کمی نمک روی بادمجان بپاشید. 1/2 فنجان یا 1/4 فنجان آب فرانسوی را به تابه اضافه کنید. حرارت را کم کرده و در ظرف قرار دهید. بعد از اینکه بادمجان آب تابه را گرفت دو قاشق غذاخوری روغن با کمی زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت دهید. به این ترتیب می توانید بادمجان را به صورت رژیمی سرخ کنید.

روش ششم: بادمجان را روی نان تست سرخ کنید

یکی از بهترین روش‌های تفت دادن بادمجان استفاده از توستر است. بادمجان ها را پوست بگیرید. آنها را به قطر حدود یک سانتی متر خرد کنید و حداقل 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید. بادمجان ها را آبکش کنید و در آب خیس کنید تا تلخی خود را از دست بدهند. کف سینی کاغذ روغنی بگذارید. بادمجان ها را روی کاغذ یا توستر قرار دهید. (فراموش نکنید که اگر بادمجان را روی توری قرار دهید به راحتی جدا می شود اما آب بادمجان تمام می شود و توستر کثیف می شود.) به مدت 15 دقیقه در توستر قرار دهید تا طلایی شود.

در ماهیتابه کمی روغن بریزید و کف آن را کمی روغن بمالید. حرارت را روی متوسط ​​قرار دهید. بادمجان را در تابه سرخ کنید. سرخ کردن بادمجان در این روش به کمی روغن نیاز دارد. آنها بسیار سریع برشته می شوند و برای کشک بادمجان و سایر غذاها عالی هستند.

روش هفتم: بادمجان ها را در فر تفت دهید.

بهترین روش برای تفت دادن بادمجان در فر است. در این روش نه نیازی به ماندن بالای شعله گاز و نه نیازی به مصرف روغن زیاد نیست. مانند روش قبل، بادمجان ها را ورقه ای برش دهید و حداقل 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید. پس از آبکش و خشک شدن، کمی روغن زیتون یا روغن کنجد به سطح بادمجان بمالید. آنها را در سینی فر قرار دهید.

فر را روشن کنید و سینی فر را در قفسه بالایی قرار دهید. هر 5 دقیقه یکبار به فر برگردید و بادمجان را چک کنید. بعد از سرخ شدن بادمجان ها یک طرف آن ها را برگردانید و طرف دیگر را با قلم مو روغن بزنید. سینی را به فر برگردانید و طرف دیگر آن را بپزید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.