پمپ برتولینی
اتوماسیون صنعتی چیست؟
آهنگ جدید محمد لطفی به نام «تو»
آموزش کراتینه مو در ایران صورت
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام باب الحوائج
چگونه یک اسکنر خوب و حرفه ای بخریم؟
دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

آموزش حسابداری به صورت پیشرفته از صفر تا صد


آیا نرمافزار شما محدودیت وارد کردن اطلاعات کارمندان و مشتریان را دارا می باشد یا خیر؟ یکی از نکاتی را که باید در انتخاب نرم افزار حسابداری مورد توجه قرار داد اینست که در آپدیت های نرم افزار امکانات جدید گنجانده شده و باگ ها و خطاهای قبلی در ورژن های قبل رفع شده باشد. از همین رو مدیران شرکت ها و سازمان ها به دنبال به کار گیری بهترین نرم افزار حسابداری هستند تا عملیات حسابداری آنها عاری از هر گونه اشتباه باشد. امنیت اطلاعات شامل تعریف رمزهای پیچیده برای ورود به نرم افزار و دیتابیس، محدود کردن دسترسی های کاربران دیگر به اطلاعات، پشتیبان گیری مطمئن از اطلاعات می شود. با توجه به اینکه در یک نرم افزار حسابداری ثبت تمامی رویدادهای مالی صورت می گیرد، از لحاظ حفظ امنیت اطلاعات باید در سطح بالایی قرار داشته باشد. با این حال، وی درباره دوره مالی، تهیه تراز آزمایشی، تهیه صورت سود و زیان، بستن حساب سود و زیان به حساب سرمایه و تهیه ترازنامه مطلبی ندارد و تنها درباره طرز بستن و لزوم موازنه کردن حسابها به هنگام نقل حسابها از دفاتر قدیمی به دفاتر جدید توضیحات نسبتا کاملی داده است. در بخش آموزش حسابداری پیشرفته با مباحث پیچیدهتر مانند چالشهای صورتهای مالی، قوانین مالیات و بیمه و قانون کار و تجارت آشنا خواهید شد.

در کنار این سه درس مهم شما لیست بیمه و اظهارنامه مالیاتی را نیز آموزش خواهید دید. معمولا روی سایت های ارائه دهنده نرم افزار قابلیت ها و امکانات آپدیت های جدید را ثبت می کنند. یکی از عوامل مهم در کسب عنوان بهترین نرم افزار حسابداری دقت بالای آن در محاسبات می باشد. وجه نقد مهم ترین دارایی شرکت و مدیریت وجه نقد، اساس تجارت است؛ علاوه بر آن، یادآوری سررسید چکهای پرداختی و دریافتی و سرعتبخشی به تهیهی صورت مغایرت بانکی از دغدغههای مدیریت است. شاید یکی از مهم ترین دغدغه های افراد که تا بحال از سیستم های حسابداری آنلاین استفاده نکرده اند، امنیت و حفاظت اطلاعات می باشد که نسبت به سیستم های موجود اطمینان خاطر ندارند. همچنین دسترسی به منوهای مرتبط با هم به گونه ای باید باشد که سرعت ثبت اطلاعات کاهش پیدا نکند. در حال حاضر بسایری از معلمان دانشگاهی به مدرک دکتری و دستاورد­های دانشگاهی نیاز دارند. مهارتهایی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم، پایه و اساس حسابداری هستند؛ اما بدون شک در حال حاضر مهمترین مهارت مورد نیاز برای ورود به بازار کار حسابداری تسلط بر نرم افزارهای حسابداری مانند نرم افزار حسابداری سپیدار و دشت همکاران سیستم است (آموزش حسابداری به صورت پیشرفته از صفر تا صد).

ورود نرم افزارها به عرصه محاسبات مالی و حسابداری تحول عظیمی در این حوزه ایجاد کرده است. چند کاربر نیاز است که با نرم افزار در ارتباط باشند؟ برخی از نرم افزارهای حسابداری دارای امکاناتی هستند که به صورت جزیره ای و یا مجزا ارائه شده اند، که این حالت کاربر را دچار سردرگمی خواهد کرد. یکی از مواردی که سرعت ثبت اطلاعات و دسترسی ها را بالاتر می برد، تعریف کلیدهای میانبر از طریق کیبورد می باشد. عصر امروز را عصر اطلاعات و ارتباطات نامیدهاند. هنگامی که واحد حسابداری هزینهها و سهمها را ثبت میکنند، این گزارشات مالی ضروری باید تهیه شوند. با توجه به اینکه سازمان امور مالیاتی در پایان هر سال مالی از مدیران شرکت ها یا فروشگاه ها گزارشات و اظهارنامه مالیاتی درخواست می کند، اولین ویژگی یک نرم افزار حسابداری مطمئن تاییدیه از سوی سازمان امور مالیاتی است. با توجه به اینکه استفاده از نرم افزار حسابداری سرعت و دقت و همچنین نظارت بر اسناد مالی را افزایش می دهد، مدیران برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری با چالش های زیادی روبرو می شوند.

شلتون (1999) نشان می دهد که تجربه اثر رقیق شدگی اطلاعات را کم می کند. هنگام برآورد تولید ناخالص داخلی، بانک مرکزی به منابع اطلاعاتی متکی است که برخی از آنها هنگام تولید برآوردهای اولیه دردسترس نیستند؛ درنتیجه، اجزای غیر قابل استفاده از تولید ناخالص داخلی با استفاده از برآوردهای روند منتقل میشوند که اطلاعات را از ماهها، فصلها (سهماههها) یا سالهای قبلی استخراج میکنند؛ بنابراین، با استفاده از مفروضات روند دقیقتر، میتوان دقت تخمینهای اولیۀ تولید ناخالص داخلی را بهبود بخشید که این اطمینان با ترکیب اطلاعات سایر متغیرهای کلان اقتصادی حاصل میشود که با تولید ناخالص داخلی همخوانی دارند. تحقیقاتی که در زمینه جمع آوری اطلاعات در مورد اولین نرم افزارهای حسابداری در ایران انجام شدهاند، نشان دادهاند که متاسفانه بیشتر از 10 شرکت اعلام کردهاند که اولین شرکت سازنده نرم افزارهای حسابداری در ایران بودهاند. بر اساس نوع کسب و کار، نرم افزار حسابداری باید امکان اتصال به سخت افزارهای گوناگون لمسی و غیر لمسی را داشته باشد. به گونهای که اشخاصی با دفترهای حسابرسی مخصوص و چرتکه به دست به دنبال مدیران خود بوده و حسابهای شرکت را رسیدگی و ثبت میکردند. به منظور بررسی توان ایجاد جریان نقدی از خالص جریان وجه نقد عملیاتی، خالص جریان وجه نقد قبل از فعالیتهای تامین مالی و خالص جریان وجه نقد سالانه استفاده شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.