لیست بهترین پماد سوختگی
پمپ برتولینی
اتوماسیون صنعتی چیست؟
آهنگ جدید محمد لطفی به نام «تو»
آموزش کراتینه مو در ایران صورت
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام باب الحوائج
جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بهترین برنامه اسکنر موبایل

بهترین برنامه های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون 2023

حفاظت و سازماندهی اسناد و عکس ها همیشه مشکل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه های اسکن، کاربران به راحتی می توانند اسناد مورد نیاز را به صورت دیجیتالی بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنند. و مرتب سازی و ذخیره سازی را حذف می کند. اما با ظهور اسکنرهای تلفن همراه، کاربران در مورد نحوه تهیه دیجیتالی این اسناد و عکس ها دچار سردرگمی می شوند. و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در این مقاله سعی شده است تا بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل اندروید و آیفون و همچنین بهترین اپلیکیشن اسکن عکس با گوشی را ارائه دهیم، آنها را با اسکنرهای تخت و اسکنر اسناد مقایسه کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که اسکن عکس های کاغذی و اسناد با اسکنر تخت و آیا اسناد بهتر است یا از برنامه های تلفن همراه برای اسکن استفاده می کنند؟ پس تا آخر با ما باشید.

بهترین اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون

اپلیکیشن های اسکنر موبایل این روزها توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده اند. زیرا می توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن یک نسخه دیجیتالی از مدارک خود با فرمت دلخواه تهیه و در کامپیوتر ذخیره کنند. تنوع این برنامه ها بسیار زیاد است. بسیاری از آنها باید خریداری شوند و برخی دیگر کیفیت لازم را ندارند. برای دانلود بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل ارائه شده در این مقاله، توصیه می شود اگر گوشی یا تبلت اپل دارید از اپ استور و اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید از پلی استور استفاده کنید. در زیر 10 نمونه از بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون در سال 2023 را ارائه کرده ایم:

CamScanner یک اسکنر قابل حمل است

یکی از بهترین برنامه های اسکن موبایل موجود در سیستم عامل های تلفن همراه CamScanner است. این برنامه به شما امکان می دهد رسیدها، یادداشت ها، کارت های ویزیت و سایر اسناد از جمله بحث های تخته سفید را اسکن کنید. CamScanner از OCR برای استخراج متن از اسناد اسکن شده شما استفاده می کند. این برنامه همچنین دارای ویژگی‌های برش هوشمند و بهبود خودکار برای تمیز کردن متن و تصاویر برای ظاهر واضح‌تر است.

CamScanner

از ویژگی های اضافی این برنامه می توان به اشتراک گذاری گزینه ها از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی به صورت فایل های PDF، Word، JPEG یا TXT اشاره کرد. تنظیمات پیشرفته ای برای حاشیه نویسی، حفاظت از رمز عبور، سازگاری بین پلتفرم ها و جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد. همچنین ابزارهای داخلی مانند مبدل PDF به Word، تبدیل PDF به Excel، اسکنر کد QR و غیره را ارائه می دهد.

اسکنر موبایل iScanner

با برنامه اسکنر موبایل iScanner، می توانید به راحتی اسناد را به فرمت txt، pdf یا jpg تبدیل کنید. این برنامه با کاربری آسان به عنوان دستیار دیجیتال تمام وقت شناخته می شود. زیرا کار اداری را بسیار آسان می کند. پس از تبدیل به PDF، می توانید برای تأیید صحت سند، امضای دیجیتالی را ویرایش یا اضافه کنید. یکی از محبوب ترین کارهایی که اپلیکیشن اسکنر انجام می دهد، امکان شمارش اشیا با استفاده از دوربین شماست، بله، شما به راحتی می توانید اعداد را در جعبه ها بشمارید و در وقت شما صرفه جویی زیادی خواهد کرد.

نرم افزار اسکن موبایل iScanner

علاوه بر این، می‌توانید شناسه‌های مهم را دیجیتالی کنید و با استفاده از رمزهای عبور یا تأیید چهره، آنها را به‌طور ایمن پنهان کنید تا از سوءاستفاده جلوگیری کنید. برنامه اسکنر موبایل iScanner به شما امکان می دهد متن را از تصاویر مورد علاقه خود استخراج کرده و با استفاده از کلیپ بورد آنها را کپی کنید. علاوه بر این، می توان با دنبال کردن سؤالات و دنبال کردن آنها در نت، مسائل ریاضی و سایر مسائل را حل کرد.

یکی از نقاط ضعف برنامه اسکنر موبایل iScanner استفاده رایگان محدود آن است که به شما امکان می دهد تعداد دفعات مشخصی را در طول شبانه روز اسکن کنید و برای استفاده نامحدود باید آن را خریداری کنید.

اسکنر مایکروسافت آفیس Spasi

این اسکنر موبایل که یک لنز مایکروسافت آفیس است شامل مجموعه ای از ویژگی های مفید است که به شما کمک می کند کپی های دیجیتالی اسناد خود را ایجاد کنید. ویژگی OCR این برنامه جستجو و ویرایش تصاویر و اسناد اسکن شده را آسان می کند. رسیدهای کوچک، کارت ویزیت، یادداشت ها و حتی تخته های سفید به راحتی با این برنامه اسکن می شوند.

مایکروسافت آفیس اسکن فوکوس

امکان ایجاد تنظیمات، برش، تنظیم و تنظیم رنگ، میزان تابش، روشنایی و حاشیه نویسی یکی دیگر از ویژگی های Microsoft Office Glass است. با این نرم افزار می توانید فایل ها و تصاویر خود را در One Note و One Drive و در فرمت های مختلف مانند Word، Excel، PowerPoint یا PDF ذخیره کنید. البته بهتر است بدانید که امکان ذخیره مستقیم آنها در گالری نیز وجود دارد، البته می توانید فایل های اسکن شده خود را در بیش از یک فرمت و در فضاهای مختلف داشته باشید.

گاهی اوقات کیفیت پایین اسناد تحلیل شده در این برنامه نسبت به سایر برنامه ها و همچنین مشکلات در اشتراک گذاری فایل ها از جنبه های منفی این برنامه توسط کاربران آن گزارش شده است.


اسکنر موبایل Adobe Scan

اسکنر Adobe یکی از بهترین اسکنرهای موبایل برای سیستم عامل اندروید محسوب می شود. رابط کاربری ساده و کاربرپسند آن یکی از دلایل اصلی محبوبیت آن است. فقط دوربین گوشی خود را به سمت یادداشت ها، فرم ها، رسیدها و هر سندی که می خواهید دیجیتالی کنید، بگیرید. اسناد شما به طور خودکار شناسایی و اسکن می شوند.

Adobe Analytics

برش با تکنولوژی OCR؛ چرخش و تنظیم رنگ ها؛ امکاناتی مانند مرتب سازی و ویرایش صفحات و جستجو به شما کمک می کند تا فایلی با کیفیت بالا تهیه کنید. امکان اشتراک گذاری فایل شما در ایمیل و ابر توسط نرم افزار اسکن Adobe ارائه شده است.

بسیاری از ویژگی ها و عملکردهای دیگر مانند فشرده سازی فایل، تبدیل PDF به Word و پاورپوینت، حفاظت از رمز عبور، امضای الکترونیکی روی فایل ها و تا 20 گیگابایت فضای ابری برای ذخیره سازی نیز در این برنامه گنجانده شده است. اما در صورت خرید نسخه پریمیوم این امکانات در اختیار شما قرار می گیرد و این مشکل را می توان یکی از بزرگترین معایب این برنامه دانست.

اسکن نابغه mobilni skener

Genius Scanner یکی از بهترین نرم افزارهای اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون است که تشخیص اسناد به صورت خودکار و سریع انجام می شود و همین موضوع باعث استفاده آسان کاربران شده است. این برنامه دارای عملکرد اسکن حجمی است و برای شما مناسب است اگر نیاز به اسکن اسناد طولانی با صفحات زیاد دارید.

اسکن نابغه

برش خودکار و دقیق، نمای هوشمند برای نمای پرسپکتیو، بهبود تصویر، به اشتراک گذاری ایمیل. پست و شبکه های اجتماعی و مدیریت اسناد یکی از کاربردی ترین عملکردهای این برنامه است. همچنین می‌توانید اسناد را ویرایش کنید، مانند توانایی حذف سایه‌ها، اعمال فیلترها، اسکن دسته‌ای و ایجاد فایل‌های PDF چند صفحه‌ای.

از معایب این برنامه می توان به کیفیت پایین اسناد PDF نسبت به سایر اسکنرهای پی دی اف و پرداخت هزینه یکپارچه سازی با سرویس های ابری مانند دراپ باکس و گوگل درایو اشاره کرد.

SwiftScan یک اسکنر موبایل است

SwiftScan یک برنامه اسکنر موبایل عالی برای اسکنر اسناد با کد QR داخلی و اسکنر بارکد است. مانند سایر برنامه‌های فهرست‌شده در اینجا، می‌توانید تقریباً هر چیزی را اسکن کنید، از اسناد گرفته تا یادداشت‌ها و تخته‌های سفید و کارت‌های ویزیت. فایل های اسکن شده را به صورت JPG یا PDF ذخیره کنید و با استفاده از OCR جستجو کنید.

swiftscan

SwiftScan به شما امکان می دهد اسناد چند صفحه ای را اسکن کنید، عناصر را ویرایش و حاشیه نویسی کنید و تصاویر را با رنگ ها و فیلترها بهبود بخشید. به انواع سرویس های ابری، از جمله iCloud Drive، Dropbox، Google Drive، Box و Evernote، Slack، Todoist و غیره متصل شوید.

نسخه پریمیوم شامل اسکن نامحدود، امضای الکترونیکی، حذف واترمارک، آپلود خودکار، آپلود چند صفحه، OCR و موارد دیگر است.

Mobile Scanner Scanner Pro

Scanner Pro برای کاربران iOS ابزاری عالی است که به شما امکان می دهد موارد را در iPhone یا iPad خود اسکن کنید، ایمیل، خروجی، ذخیره یا آپلود تصاویر را در Dropbox، Google Drive، OneNote، iCloud Drive و سایر تصاویر دارای WebDAV فعال کنید. یک اسکنر اسناد تلفن همراه با امکانات کامل. سرویس ذخیره سازی آنلاین

اسکنر حرفه ای

این برنامه از پردازش تصویر پیشرفته برای اصلاحات خودکار استفاده می کند، مهر و امضاهای تمام رنگی را ارائه می دهد، بیش از 25 زبان را با OCR تشخیص می دهد و به شما امکان می دهد اسناد را چاپ یا فکس کنید.

می‌توانید از همگام‌سازی iCloud برای دسترسی به موارد در همه دستگاه‌های اپل خود، افزودن محافظت رمز عبور به فایل‌های PDF، ویرایش، ذخیره و لغو ویرایش‌ها در صورت نیاز استفاده کنید و اسکن‌های خود را به راحتی به اشتراک بگذارید. این برنامه می تواند به طور خودکار در سرویس های ذخیره سازی ابری متصل آپلود شود و استفاده از آن بسیار آسان است.

Scanner Pro خریدهای درون برنامه ای را برای دسترسی به ویژگی های اضافی مانند حذف واترمارک، انجام اسکن کامل متن و فعال کردن محافظت از رمز عبور ارائه می دهد.

اسکنر موبایل اسکنر کوچک

نرم افزار Small Scanner را می توان به عنوان یک اسکنر موبایل قابل اعتماد در نظر گرفت که ویژگی های استاندارد بیشتری را به کاربران خود ارائه می دهد. در واقع، شما یک جعبه ابزار استاندارد برای ویرایش بدون هیچ هزینه ای دریافت می کنید. از اسناد کوچک مانند رسید گرفته تا اسناد بزرگ و تصاویر را می توان با این نرم افزار اسکن کرد.

یک اسکنر کوچک

این برنامه امکان ذخیره اسناد در فضای ابری را نیز ارائه می دهد و علاوه بر آن می توانید فایل های مهم خود را مستقیماً در عرض چند دقیقه برای چاپ ارسال کنید. تشخیص خودکار لبه ها، ایجاد تصویری صاف، تنظیم کنتراست و ابعاد، سازماندهی فایل ها بر اساس نام و محافظت از رمز عبور از مهمترین ویژگی های برنامه اسکنر Tiny است.

پشتیبانی این برنامه از تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای برای دسترسی به تنظیمات پیشرفته تر را می توان یکی از معایب اسکنر Tiny دانست.

اسکنر موبایل اسکنر هاپوس

نرم افزار Clear Scanner برای اسکن بر روی تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید و iOS طراحی شده است. اساساً با نصب این برنامه می توانید با استفاده از تلفن همراه خود اسناد کاغذی را به نسخه های دیجیتال در فرمت های PDF و JPEG تبدیل کنید. این برنامه به دلیل سرعت پردازش بالایی که دارد برای کاربرانی مناسب است که نیاز به اسکن مداوم دارند و موضوع زمان برایشان اهمیت زیادی دارد.

لغو اسکن

اسکن چند صفحه ای، سازماندهی اسناد، امکان ادغام و اشتراک گذاری با OneDrive، Google Drive و Dropbox و همچنین اتصال به فضای ذخیره سازی ابری از جمله ویژگی های کلیدی برنامه ClearScanner است. این برنامه به شما این امکان را می دهد که نتایج خود را از طریق چاپ ابری بر روی کاغذ قرار دهید و پس از ویرایش یا ذخیره اسکن، تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید.

بزرگترین ایراد این برنامه را می توان تبلیغات آزاردهنده برای کاربران در حین اسکن دانست.

اسکنر موبایل Evernote قابل اسکن

اپلیکیشن اسکنر Evernote را احتمالا می توان بهترین اپلیکیشن اسکنر برای سیستم عامل های آیفون و iOS دانست. این نرم افزار با رابط کاربری ساده خود در بین طرفداران آیفون بسیار محبوب است و کپی های دیجیتال را بسیار سریع، کارآمد و هوشمندانه به اشتراک می گذارد. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه فناوری تحلیل متن است و با اتصال به لینکدین اطلاعات کارت ویزیت را گرفته و به مخاطبین تبدیل می کند.

Skanebla Evernote

یکی از بزرگترین ایرادات این برنامه عدم فوکوس دستی و ترکیب صفحه نمایش و تصاویر است.

امکانات اسکن منحصر به فرد با اسکنر تخت

تاکنون در مورد بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل برای اندروید و آیفون صحبت کرده ایم. با توجه به نیاز روزافزون کاربران به نسخه های دیجیتالی تصاویر و اسناد، ظهور چنین برنامه هایی کمک زیادی به آنها خواهد کرد. زیرا همیشه در دسترس هستند و اغلب کیفیت مورد نیاز را ارائه می دهند. با وجود تمام مزایا و قابلیت های اپلیکیشن های اسکنر موبایل، هرگز نباید فراموش کرد که تصویر اسکن شده توسط اسکنر تخت همیشه کیفیت بهتری نسبت به نتایج به دست آمده از اپلیکیشن های اسکنر موبایل دارد.

اسکنر تخت

در ادامه به دلایلی اشاره کردیم که برتری اسکن عکس با اسکنر تخت را نسبت به سیستم اسکن عکس گوشی ثابت می کند:

نورپردازی اشتباه

دوربین شما در طول فرآیند اسکن تحت تأثیر انعکاس نور بر روی لنز خود قرار می گیرد. نور محیطی، فلاش بیش از حد، نقاط داغ در قاب عکس، نور عکس ها و مجلات براق همگی مشکلاتی هستند که باعث می شوند نور ناهماهنگ و غیرمنتظره هنگام عکس گرفتن ایجاد شود. این مشکل کیفیت نهایی خروجی دیجیتال از سیستم های اسکنر قابل حمل را محدود می کند. امروزه بسیاری از قطعات مانند آینه ها، موتورها، لنزها، حسگرها و چراغ ها با هم در یک اسکنر کار می کنند تا بهترین تصویر و بهترین تصویر را به کامپیوتر ارائه دهند.


تمرکز اشتباه

وقتی از دوربین گوشی برای بررسی آن استفاده می کنیم، سعی می کنیم تا حد امکان به تصویر نزدیک و نزدیک شویم. اما در اسکنر این فرآیند به صورت خودکار و کاملا هوشمند انجام می شود و نیاز به راه حل خوبی دارد.

زاویه نادرست

دوربین های تلفن به ندرت از بالا به پایین در زوایای قائمه قرار می گیرند: در یک اسکنر، عکس شما صاف و در زاویه راست خواهد بود.

برش نامتعادل

اگر از برنامه های اسکنر موبایل استفاده می کنید، باید اسکن عکس خود را به هر حال برش دهید تا پس زمینه از تصویر نهایی حذف شود. اما اسکنر تخت به طور خودکار ابعاد هر عکسی از تصاویر کوچک مانند کارت ویزیت گرفته تا عکس های بزرگ را تشخیص می دهد و نیازی به انجام اصلاحات نهایی را از بین می برد.

کیفیتش پایینه

کیفیت سند اسکن شده عامل بسیار مهمی است که برتری آن در نسخه های دیجیتال دریافت شده توسط اسکنر تخت منعکس می شود. اگر عکس اسکن شده توسط دوربین و عکس دریافتی توسط اسکنر را بزرگ کنید، متوجه تفاوت کیفیت و وضوح آنها خواهید شد. واحد وضوح تصویر در اسکنرها DPI (نقطه در اینچ) است که به معنی تعداد نقاط در اینچ است. این نقاط همان نقاط کوچک تصویر هستند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد کیفیت تصویر بالاتر می رود.

تفاوت بین اسکن اسناد با اسکنر موبایل و برنامه اسکنر اسناد

پر کردن و سازماندهی اسناد کاغذی، چه در مقیاس بزرگ، مانند تجارت، و چه در مقیاس کوچک، مانند اسناد شخصی، همیشه یک چالش بوده است. به همین دلیل اهمیت ارائه نسخه های دیجیتال اسناد کاغذی روز به روز بیشتر می شود. از اسنادی مانند عکس‌ها، می‌توانید با استفاده از برنامه‌های اسکنر موبایل، یک فایل دیجیتال ایجاد کنید. اما خروجی اسکنر اسناد همیشه بهتر از این برنامه ها بود.

اسکنر اسناد اداری

تمام مزایای تهیه اسکنر با بستر مسطح در مورد اسکنر اسناد نیز صدق می کند. با این حال سعی کردیم تفاوت تهیه نسخه دیجیتال اسکنر آفیس و برنامه های اسکنر موبایل را به صورت کوچکتر بررسی کنیم. نکات زیر حاصل این بررسی است:

اهمیت امنیت در اسکن اسناد

همه برنامه های اسکنر گوشی امنیت لازم را برای اسناد حساس و مهم شما فراهم نمی کنند. در اکثر این برنامه ها، برای استفاده از رمزگذاری و رمزهای عبور یکپارچه، کاربر باید نسخه پولی برنامه را خریداری کند. در عین حال، اسکنر اسناد به شما این امکان را می دهد که یک نسخه دیجیتالی از اسناد مهم خود را به روشی بسیار ایمن در رایانه یا در فضای ابری نگه دارید. این امر مدیریت و کپی اسناد را با استفاده از اسکنر اسناد بسیار آسان تر می کند.

کیفیت اسناد اسکن شده توسط اسکنر اسناد

اسکنر اسناد طیف گسترده ای از گزینه های اسکن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. در واقع این اسکنر به دلیل فناوری و کنترل نور، وضوح و کیفیت بهتری نسبت به نسخه اسکن شده توسط اپلیکیشن های موبایلی به کاربران خود ارائه می دهد.

بهره وری بالاتر اسکنر اسناد

یک اسکنر اسناد می تواند حجم زیادی از اسناد را بدون اتلاف وقت و کاهش کیفیت اسکن کند. در واقع می توان این روش را کارآمدتر و برتر از استفاده از برنامه های اسکنر موبایل دانست. می توانید تعداد زیادی سند را در سینی تغذیه خودکار اسکنر قرار دهید و دستور اسکن را صادر کنید. تا زمانی که فرآیند اسکن کامل نشده است، نیازی به حضور ندارید.

اسکنر از برنامه اسکنر موبایل پیشرفته تر است

با توجه به مزایای اسکنرها که تاکنون ذکر شد، به نظر می رسد که بهترین اپلیکیشن های اسکنر موبایل نیز نمی توانند جایگزین مناسبی برای اسکنرها باشند. کیفیت ارائه شده توسط این برنامه ها بسیار پایین تر از اسکنرهای پرداخت و اسناد است که می توان آن را به فناوری پیاده سازی شده در اسکنرها نسبت داد. بنابراین اگر کیفیت، سرعت، خروجی و امنیت تصاویر و اسناد برای شما مهم است، توصیه می شود برای تهیه نسخه دیجیتال از اسکنر استفاده کنید.

اسکن بلژیک قابل حمل است

حرف پایانی

یک مرورگر دسکتاپ می تواند اطمینان و راحتی بیشتری را برای هر کاربری نسبت به بهترین برنامه های مرورگر موبایل فراهم کند. خرید یک اسکنر ارزان و با کیفیت بیشتر نیازهای شما را برطرف کرده و امنیت مورد نیاز شما را تامین می کند. با مراجعه به وب سایت فروشگاه آوای فرهنگ می توانید با کیفیت ترین و به صرفه ترین اسکنرهای این فروشگاه را مشاهده کرده و گزینه ای را که مناسب شماست انتخاب کنید.


برداشت شده از: اپلیکیشن اسکنر موبایل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.