لیست بهترین پماد سوختگی
پمپ برتولینی
اتوماسیون صنعتی چیست؟
آهنگ جدید محمد لطفی به نام «تو»
آموزش کراتینه مو در ایران صورت
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام باب الحوائج
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

تفاوت شاهین اس و جی با اتوماتیک چیست؟ گزینه ها، ویژگی ها و معایب شاهین


تفاوت shaheen s و g در انتخاب این دو خودرو است و از نظر فنی تفاوتی بین آنها وجود ندارد. خودروی شاهینی ساخت شرکت سایپا است و طرفداران زیادی دارد. این شرکت در سال 1400 شاهین جی را تولید کرد و امکانات بیشتری به خودروی استاندارد شاهین اضافه کرد و آن را با قیمت بالاتری به فروش رساند.

شاهین جی گزینه های بیشتری نسبت به شاهین اس دارد و می توانیم این امکانات را در چهار دسته بررسی کنیم. از نظر ظاهری، شاهین جی مجهز به سانروف است و در مقایسه با شاهین اس باید به عنوان اولین انتخاب در نظر گرفته شود. اولین نسخه های شاهین (یعنی شاهین اس) دارای سیستم تهویه خودکار بود. اکنون حذف شده است و این گزینه فقط در نسخه اختیاری شاهین جی یافت می شود.

از سوی دیگر افزودن مانیتور بر روی داشبورد و دکمه های کنترل فرمان از دیگر گزینه هایی است که سایپا در انواع آپشنال قرار داده است، خبری از شاهین اس نیست. جدا از این چند آپشن و کنسول وسط داخل اتاق، تفاوت چندانی بین شاهین جی و شاهین اس وجود ندارد و از نظر مشخصات با هم تفاوتی ندارند. به عنوان مثال هر دو مدل از موتور معروف M15 سایپا استفاده می کنند که مطمئناً مجهز به سیستم توربوشارژر است و در سایر نکات فنی مصرف سوخت، حداکثر سرعت و ... هیچ تفاوتی وجود ندارد.

این موضوع باعث شده تا مصرف کنندگان و خریداران خودرو تصور کنند که این خودروها از نظر فنی با یکدیگر متفاوت هستند. اگر نه، و تنها چیزی که آنها را متفاوت می کند، اضافه شدن آپشن هایی مانند سانروف یا مانیتور به خودروهای معمولی شاهین جی است. برای آشنایی بیشتر با تفاوت های این دو مدل بهتر است مشخصات هر مدل را بدانید. با کارمادیو همراه باشید.

مشخصات فنی شاهین جی

خودرو شاهین جی که در بین خریداران بسیار محبوب شده است یکی از مدل های تولید شده در سال 1400 توسط شرکت خودروسازی سایپا می باشد. این یک ماشین چرخ جلو است که دارای 5 دنده است. از دیگر آپشن های خودرو شاهین جی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم تهویه هوا

برج خورشید

مولتی مدیا 7 اینچی

سوئیچ صدای فرمان

دوربین دید عقب

خودروی شاهین دارای 4 سیلندر توربوشارژ m15t و حجم موتور یک و نیم لیتر است. با توجه به عملکرد فنی بسیار خوب این خودرو می توان گفت قدرت آن برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن متر است.

شتاب شاهین جی در 13.2 ثانیه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت. مصرف سوخت این خودرو 7.2 لیتر در 100 کیلومتر است. اندازه و ابعاد بدنه شاهین از نوع سدان و بسیار جمع و جور است. نوع شاسی این خودرو یکپارچه، حجم باک بنزین 47 لیتر است. یکی از ویژگی هایی که باعث محبوبیت بیشتر شاهین جی نسبت به نوع S می شود، آپشن های اضافی آن نسبت به شاهین اس است.

ویژگی های شاهین اس

از نظر فنی، مشخصات شاهین S کاملا شبیه به شاهین جی است که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم، اما تفاوت این دو خودرو با توجه به آپشن های جدید اضافه شده به شاهین جی است، آن آپشن ها شامل مواردی مانند سانروف، چند رسانه ای. و دوربین عقب نشان می دهد که در شاهین اس وجود ندارد

این جزو آپشن هایی است که در خودروهای هین شا اول یعنی شاهین ها وجود ندارد اما از نظر باک خودرو، نوع موتور، ظرفیت و قدرت موتور بسیار زیاد است. مشترک با یکدیگر

موتور توربوشارژ شاهین دارای حجم 1500 سی سی و قدرت 110 اسب بخار است و از نظر تجهیزات و سایر امکانات ایمنی مانند ایربگ، کمربند ایمنی سرنشین جلو با پیش کشنده، هشدار کمربند ایمنی راننده و سایر امکانات، هر دو خودرو ساخته شده اند. طبق استاندارد اروپا و تعویض دنده دارم. سیستم هشدار دهنده.

تعریف خودکار شاهین

شرکت خودروسازی سایپا اطلاعات فنی CVT شاهین اتوماتیک را منتشر کرد. این نسخه جدید ساهین که در سال 1402 عرضه می شود، مجهز به گیربکس جدید CVT بوده و قابلیت تعویض 7 دنده به صورت تیپ ترونیک را دارد.

در مقایسه با G Gear Falcon تغییری در جنبه فنی CVT Falcon دیده نمی شود و تنها وزن خالص آن حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته است. علاوه بر این، مصرف ترکیبی خودرو که در کیت فالکون برابر با 7.5 لیتر بود، در فالکون CVT به 7.2 لیتر رسید. تمامی امکانات به کار رفته در شاهین جی در CVT شاهین نیز به کار رفته است، اما علاوه بر آنها، سایبا آپشن های جدید بسیاری را به CVT شاهین اضافه کرده است که عبارتند از:

شما بوی تعفن را به اشتراک می گذارید

بدنه و دکوراسیون داخلی کروم

یک طبقه سه بعدی

مانیتور 10 اینچی جدید

سیستم کنترل کشش یا TCS

سیستم کنترل پایداری یا ESC

سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی یا HSA

مشکلات ماشین شاهین

درست است که طرفداران زیادی برای خودروهای برند «شاهین» وجود دارد، اما قبل از خرید انواع خودروها، بهتر است اطلاعات کافی در مورد مزایا، قابلیت ها و محدودیت های آن ها داشته باشید تا بتوانید خودروی مورد نظر خود را به صورت شفاف خریداری کنید. . ذهن

خودروی شاهین یکی از خودروهای تولیدی شرکت سایپا است که ابتدا با نام رهام تولید شد، اما به دلیل درخواست سازمان محیط زیست و شباهت زیاد خودرو به فالکون، نام آن را به شاهین تغییر دادند.

این خودرو اولین بار در سال 1397 تولید و معرفی شد اما از دهه 1400 وارد بازار شد. خودروی شاهین در بین سایر خودروهای سدان نمونه خوبی است اما نمی توان گفت که نمونه کاملی است. این قسمت به بررسی خودرو شاهین از نظر ایرادات و مسائل می پردازد.

خطاهای خارجی

یکی از نقاط ضعف خودروی شاهین فرم بدنه ضعیف و کیفیت رنگ پایین آن است. علاوه بر این، مواد تشکیل دهنده فضای داخلی کابین، به عنوان مثال داشبورد، کیفیت پایینی دارند.

نقص فنی

از دیگر معایب شاهین می توان به مشکلات فنی اشاره کرد که تعداد آنها زیاد نیست. یکی از آن آسیب ها مربوط به محفظه باتری ماشین شاهین و دنده عقب او است. همچنین سیستم صوتی این خودرو کمی ضعیف است و برخی از کاربران در بازکردن صندوق عقب با مشکل مواجه می شوند.

سیستم اتوماتیک شاهین برای فعال سازی چراغ های خودرو نیز در مقاطعی مشکلاتی را نشان می داد. صدای زیاد موتور و سرعت کم شاهین به دلیل موتور توربو از جمله معایبی است که برخی به آن توجهی ندارند.

هزینه و مصرف سوخت

برخی از کاربران خودرو شاهین از مصرف بالای سوخت آن گلایه دارند. همچنین برخی از مردم به دلیل بالا بودن هزینه استهلاک از خودروی شاهین راضی نیستند. بله جدا از ویژگی های خوب این خودرو می توان گفت در کل خودرو خوبی است.

آیا شاهین جی گزینه های بیشتری دارد؟

از آپشن های موجود در شاهین جی که آن را با خودروی شاهین اس متمایز می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

شاهین جی مجهزتر از شاهین اس است و دارای سانروف است.

این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که از خودروهای مدل S حذف شده است.

افزودن صفحه نمایش به تابلوی ابزار شاهین جی و استفاده از دکمه های کنترلی روی قسمت فرمان از جمله گزینه های جدید شاهین جی است.

شاهین جی همچنین یک کنسول در مرکز محفظه خودرو اضافه کرد.

در واقع این دو خودرو در مدل موتور، مدل معروف سایپا M15 و مجهز به سیستم توربوشارژر تفاوتی ندارند. سایر نکات فنی مصرف سوخت و سرعت برای یکدیگر یکسان است. تفاوت شاهین جی و شاهین اس فقط مربوط به توابع جدید است.

پس می توان گفت این دو خودرو از نظر فنی تفاوتی با یکدیگر ندارند. تولید شاهین اس در کارخانه سایپا متوقف شده است، اما مدل های دست دوم همچنان در بازار یافت می شود. بنابراین، می توانید تفاوت قیمت این دو خودرو را ببینید و تصور کنید که تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. در حال حاضر یکی از تفاوت های اصلی شاهین جی و اس قیمت آنهاست که بین 10-15 میلیون تومان تفاوت دارد.

اخرین حرف

داخل ماشین شاهین نمونه خوبی از خروجی شرکت سایپا است که کیفیت بسیار خوبی دارد. درست است که هر خودرویی ایراداتی دارد اما توجه به کیفیت و ویژگی های خوب آن می تواند این ایرادات را آشکار کند. اگر شما هم از خودروی شاهین استفاده می کنید، می توانید نظر خود را در مورد ویژگی ها، مزایا و معایب این خودرو با ما در میان بگذارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.