لیست بهترین پماد سوختگی
پمپ برتولینی
اتوماسیون صنعتی چیست؟
آهنگ جدید محمد لطفی به نام «تو»
آموزش کراتینه مو در ایران صورت
آهنگ جدید علی زند وکیلی به نام باب الحوائج
شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چگونه یک اسکنر خوب و حرفه ای بخریم؟


یک اسکنر خوب و حرفه ای باید دارای ویژگی های لازم برای ارائه تصاویر واضح و دقیق باشد. عوامل زیادی بر کیفیت نهایی مواد تأثیر می گذارد.

بخش های اصلی اسکنر

اسکنرها در چهار نوع هستند. اسکنر ثابت یا تخت، اسکنر ورق، اسکنر دستی، اسکنر درام از انواع اسکنرها هستند.

بخش های اصلی یک اسکنر معمولی شامل آینه CCD، اسکن، لنز، کاور، موتور، پورت ها، مدارهای کنترل، تسمه، صفحه نمایش شیشه ای و غیره است. CCD یکی از مهم ترین بخش های اسکنر است زیرا چشم را به سمت اسکنر هدایت می کند و تصاویر را می گیرد. اسکنرهای مختلف دارای فیلترها و لنزهای متفاوتی هستند. در برخی از مدل های اسکنر، تصویر در سه فیلتر رنگی مرتب شده و با کمک یک CCD ضبط می شود. پس از آن، فیلترها با کمک برنامه های خاص اضافه می شوند و تصویری را ارائه می دهند که همه رنگ ها را شامل می شود.

وضوح و عمق تصویر یک اسکنر عکس حرفه ای خوب چقدر است؟

فاکتور مهمی که در هنگام خرید اسکنر باید در نظر گرفت وضوح اسکنر و عمق تصویر است. وضوح اکثر اسکنرها 300 DPI است. این اندازه حداقل اندازه برای یک اسکنر مناسب است.

دقت موتور در حین حرکت بر کیفیت نهایی اسکنر تأثیر می گذارد. سطح وضوح و وضوح تصویر با توجه به کیفیت لنز و کیفیت منبع نور اسکنر تعیین می شود. اسکنرهای نور زنون کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به اسکنرهای فلورسنت معمولی دارند.

با استفاده از نرم افزار به تصویر خود عمق دهید. یکی دیگر از ویژگی هایی که یک اسکنر خوب باید داشته باشد، عمق بیت کافی است. این عدد تعیین می کند که اسکنر چند رنگ را می تواند تشخیص دهد. حداقل مقدار این عدد برای تشخیص همه رنگ ها 24 بیت است. اگر قصد خرید اسکنر با کیفیت تصویر بالاتر را دارید، عمق بیت بالاتر را انتخاب کنید.

یک اسکنر خوب و حرفه ای بخرید

خرید اسکنر به عوامل زیادی مانند اندازه اسناد، نوع اسناد، میزان کار انجام شده با دستگاه بستگی دارد. البته این فاکتورها مواردی هستند که هنگام خرید اسکنر باید در نظر گرفته شوند. قیمت اسکنر موضوع مهمی است که دغدغه اصلی خریداران است. باید توجه داشته باشید که آیا امکانات این اسکنر برای شما مفید است یا خیر. شما می توانید برای خرید یک اسکنر هزینه زیادی بپردازید و واقعاً به قابلیت های آن نیاز ندارید.

برای انتخاب یک اسکنر خوب و حرفه ای می توانید از بین برندهای زیادی مانند اسکنر کداک انتخاب کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، هنگام خرید اسکنر به نکات زیر توجه کنید.

چه چیزی را بیشتر اسکن آوافرهنگ می کنید؟

نوع اسنادی که بیشتر اسکن می کنید به شما در انتخاب اسکنر مناسب کمک می کند. اسکنرهای مختلفی برای اسکن کتاب، صفحات مجله، تمبر، کارت ویزیت، نگاتیو عکس و غیره موجود است. اگر در یک زمان یک نوع سند را اسکن می کنید، بهتر است اسکنر مخصوص آن سند را خریداری کنید.

هنگام خرید یک اسکنر حرفه ای خوب، اندازه سند یا تصویر را در نظر بگیرید. اگر عکس ها را با فرمت A3 اسکن می کنید، نباید اسکنر با حداکثر اندازه A4 بخرید. اسکن دورو یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در نظر بگیرید.

کدام اسکنر را بخریم؟

اگر اسکنر روی دسکتاپ قرار داده شده است، Desktop Scanner را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اسکنرهای رومیزی برای اسکن تصاویر، اسناد و تمبرهای آسیب دیده مناسب نیستند و باعث آسیب بیشتر به آنها خواهند شد. اسکنرهای برگه ای برای اسکن این اسناد ایده آل هستند. اسکنرهای رومیزی خیلی سریع نیستند. بنابراین، اگر سرعت اسکن هنگام خرید اسکنر برای شما مهم است، اسکنر رومیزی را انتخاب نکنید. اسکنرهای شیت برای اسکن با سرعت بالا و اسکن همه صفحات به طور همزمان مناسب هستند. یکی دیگر از ویژگی های یک اسکنر خوب و حرفه ای قابلیت اسکن دو صفحه کاغذ است که به اسکن دورو معروف است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.